Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пилотът на разбилия се МиГ не е оцелял

Черната кутия още не е намерена, информацията може да бъде изгубена до дни

36 коментара
Майор Валентин Терзиев

Пилотът на разбилия се в Черно море изтребител МиГ 29 майор Валентин Терзиев не е оцелял, съобщи служебният военен министър Георги Панайотов.

Издирването продължи близо два дни, като сред останките на машината бе открит биологичен материал, който бе предоставен за ДНК експертиза.

През нощта срещу сряда изтребителят МиГ 29, пилотиран от 47-годишния опитен летец, се разби в Черно море по време на учениe.

Няма данни той да е катапултирал.

Все още не е открита черната кутия на самолета, която е ключова за установяването на причините за инцидента.

Панайотов обясни пред бТВ, че ако до четири дни кутията не бъде открита, информацията в нея ще бъде унищожена от морската вода.

По-рано служебният военен министър коментира, че майор Терзиев "не е очаквал това, което се е случило".

"Той не е докладвал за каквито и да било проблеми, не е опитал да осъществи връзка с командването, не е съобщил за катапултиране".

Преди ден служебният премиер Стефан Янев съобщи обаче, че е установен проблем с мишената, която е била използвана по време на учението. Тя е падала по-бързо от очакваното, като според авиоексперти вероятно е имало проблем с отварянето на парашута ѝ. Въпреки това майор Терзиев е поразил мишената, след което не се знае какво е станало.

"Самолетът, който е пуснал мишената, е видял как майор Терзиев я е поразил. Това е потвърдено визуално. Оттам нататък нямам данни някой да е виждал, каквото и да е", допълни майор Панайотов пред БНТ.

"Проверяваме какво може да се е объркало. Хипотези, колкото искате. Спекулации могат да се правят, колкото искате. Може да се прибегне към политическо говорене. Искам да се установят фактите и да ви кажа каква всъщност е била причината", каза министърът на отбраната.

Възможните причини за инцидента са техническа неизправност или пилотска грешка. Майор Терзиев е от най-опитните пилоти, като негови колеги оценяват високо качествата му. В същото време според данни на МО самолетът е бил в изправност преди полета.

Панайотов призова да не се правят спекулации, защото всички опции се проверяват.

"Конкретният изтребител МиГ-29, който е бил пилотиран от майор Терзиев, е бил в рамките на т.нар. жизнен цикъл, който изтича през 2029-2030 г. Изтребителят е бил поддържан и е бил технически изправен към момента на започване на изпълнение на задачата", обясни Георги Панайотов.

Той посочи, че изчезналият военен пилот е един от асовете във Военновъздушните сили.

"Той е пилот първи клас, но в авиацията първи клас това не е просто някакво признание, това е първи клас пилот. Майорът е имал т.нар. нальот и през нощта и през деня повече от 709 часа на МиГ-29", каза Георги Панайотов.

Той потвърди, че стандартите на НАТО за часове във въздуха годишно е в рамките на 180 часа. В българските ВВС т.;нар. нальот е значително по-малък поради липса на ресурси.

"Пилотите са хора, които обичат България и пазят небето на България", каза Панайотов с насълзени очи.

"Много малко са българските мъже, които са способни на такава откровеност и искрена любов към родината", добави той.

Военният министър посочи, че България разполага с ограничен брой бойни самолети. Според него основният проблем е свързан с поддръжката им, която минава през Русия.

"Работата с РСК МиГ не е лесна, що се отнася до спазването на сроковете, но не мога да имам съмнения в качеството на тяхната работа", посочи военният министър.

В отговор на въпрос той каза, че няма данни пилоти от авиобаза Граф Игнатиево да са се оплакали от поддръжката и състоянието на самолетите, които пилотират

Той потвърди, че в момента самолетите L-39 не се използват.

"Тяхната поддръжка на практика е спряна и не летят", каза Георги Панайотов.

Това означава, че България на практика няма учебна авиация. Проблемът е известен от месеци, но по въпросът нищо не е направено.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

36 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Bлaдo
    #36

    от откъслечната информация, която военните .... 'изпущат' започвам да си мисля, че това, което всъщност крият, е, че "рЭмонтираната" миг29-ка НЕ! е имала работещи: авионика, електроника и катапулт..., а "черна кутия" въобще не е имало на тоя съветски дръндулЭт...

  2. Коментарът е изтрит в 21:14 на 30 ноември 2021 от автора.
    #35
  3. Xakepa_No2
    #34

    Нещо се покрива пак. Какво знаем със сигурност - че е гонил бързо падаща цел и че я е ударил. Комуникацията може да се покрие, ако самолета се беше разбил на пълна скорост щеше да е пълно с отломки и да го намерят за 0 време. Аз давам над 50% шанс че тая кутия или няма да я намерят или ще е "изфирясала" като я намерят. Умрелите не ги съдят; по класическия съветски образец най-добре всичко да се припише на загиналия. Вероятно група генерали си пазят пагоните.

  4. Bлaдo
    #33

    би трябвало нЕкой (по-висш във ВВСто ни) да се е сетил,
    че тия сложни тренировки: с подвижни мишени, на тъмно, на ниска височина
    без комуникация и радари и пр..... НЕ! се правят с
    допотопна миг29-ка без електроника и авионика,
    разчитайки само на това, че пилотът ни е много добър...
    ДА! - добър е!, но е перверзно безопасността на такива полети
    да се свежда до ..... 'ще оцелее ли нещо в черната кутия'...
    ....................................
    и две ... топли думи за .... пУтината матушка на рЭмонта:
    к'Ъв

  5. olele
    #32

    някой рашан го е свалил... хохохоох... лично Путин най-вероятно

  6. Коментарът е изтрит в 14:43 на 6 януари 2022 от автора.
    #31
  7. Kitko
    #30

    Да почива в мир човека. Патриот, дал живота си за България. За съжаление до тук се стига с нашите политици. В НАТО /нашите съюзници/ 180 часа нальот на година е минимума. Тук ако имат 50 часа и се смята за постижение. Според цялата история със съсипването на армията е целенасочено и причанта е следната. Огромна част от военните са хора патриоти и гледайки как се съсипва и краде държавата, може да се изкушат да направят преврат, да вземат властта в ръцте си и да нормализират ситуацията. Сега с тази

  8. Becko
    #29

    Недопустимо е да се пише, че "майорът подценил ситуацията и надценил възможностите си", както пише№21, без да се знае какво всъщност се е случило в ситуацията! Когато излязат факти коментирайте колкото искате!

  9. Филип Тотю
    #28
    Отговор на коментар #24

    Веско защо да не коментираме, нали така се "разнищват" нещата, аз лично се въздържам от заключения пък най малко от оценки на пилота, за мен той е Герой при всяко положение, и именно на него най вече дължим истината да излезе наяве. Иначе по ли е добре да се замълчи и забрави.

  10. Филип Тотю
    #27
    Отговор на коментар #25

    Един път да съм почти напълно съгласен с теб, и мен това за тия 4 дни кутия ми се струва "хайли" неправдоподобно. Бях чувал за високото съдържание на метан и киселинност на над определена дълбочина в Черно Море, но и това е хм.. не знам..

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

Участвам