Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Румъния и Италия може да поемат авионавигацията ни след членството в ЕС

14 коментара
Румъния и Италия може да поемат авионавигацията ни след членството в ЕС

Промените в Закона за гражданското въздухоплаване обричат родното Ръководство въздушно движение (РВД) да спре работа след присъединяването на страната ни към Европейския съюз, алармираха народните представители от опозицията в четвъртък по време на заседанието на комисията по транспорт и телекомуникации.

Причината е, че ЕС изисква от нас да създадем независим орган за безопасност, който да сертифицира дружествата, осъществяващи аеронавигационно обслужване. Тази дейност у нас се извършва от РВД. Министерство на транспорта обаче вменява тези функции на Главна дирекция “Гражданска въздухоплавателна администрация” (ГВА) с новите промени в Закона за гражданското въздухоплаване. А корекциите в нормативната уредба са внесени именно с мотивите, че в българското законодателство трябва да се отразят последните задължителни изисквания на Евросъюза.

Държавната структура няма да се оцени като независима, коментира заместник-председателят на комисията по транспорт  и депутат от БНС Румен Ангелов. Така сертификатът ѝ няма да бъде признат от страните членки на общоевропейското небе. И ще се наложи нашето въздушно пространство да се обслужва от най-близката служба за аеронавигационно обслужване с валиден сертификат – румънското или италианското РВД, алармира той.

Народният представител от БНС уточни пред колегите си, че в регламент 550 за осигуряване на аеронавигационното обслужване в единното европейско небе, приет през март 2004 г., ясно е разписано как да се структурира независимият орган по безопасност и как да се финансира. Приетият механизъм в ЕС е всяка година да се изчислява необходимата сума за издръжка на звеното по безопасност и тя да се разхвърля върху всички такси, събирани от РВД.

Моделът, който планира да приложи транспортното министерство, обаче е всяка година 9% от таксите, събирани от РВД, да постъпват по сметка на ГВА. Според Ангелов не е ясно тези пари на каква база са разчетени и как ще се разходват, след като няма структурирано звено.

Румен Ангелов призова Министерство на транспорта да оттегли внесените текстове и да ги преработи, защото нищо не налага тяхното спешно приемане в момента.  

Мнозинството от народни представители в комисия обаче реши да гласува законопроекта във вида, внесен от Министерски съвет и корекциите да бъдат направени между първо и второ четене.

Директорът на ГВА Георги Стоянов уточни, че в Министерство на транспорта е обсъждана идея след приемането на промените в законопроекта към ГВА да се създаде специализираното звено за безопасност, което да издава сертификата на РВД. Това трябвало да стане чрез нов  вътрешно устройствен правилник на въздухоплавателната дирекция.

От думите на Стоянов обаче не стана ясно, дали това е негово мнение по въпроса, прието от ръководството на транспортното ведомство, или е взето неофициално решение процентът от таксите да се употребява от ГВА.

Без промяна бяха гласувани и останалите спорни текстове в законопроекта като отпадането на чл. 70 от действащия Закон за въздухоплаването. Той регламентира правата на пътниците за обезщетения от авиокомпаниите. До края на заседанието не стана ясно дали този текст ще претърпи някаква корекция между първо и второ четене и дали предложените от Асоциацията на българските авиокомпании предложения ще бъдат взети предвид.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Онуфри
    #14

    "Държавната структура няма да се оцени като независима, коментира заместник-председателят на комисията по транспорт и депутат от БНС Румен Ангелов."Сякаш е пил хапчета за познаване :-)

  2. Jesse Jackson
    #13

    RVD e naj-pechelivshoto durzavno predpriatie i ne moze da bude zatvoreno po nikakva prichina!

  3. reglement 550/3 mart 2004
    #12

    Прочете първо какво пише в регламент 550 от 10 март 2004 http://europa.eu.int/scadplus/leg/fr/lvb/l24034.htm

  4. AZ22
    #11

    Които да влязат в нечии джобове. Тоя Румен Ангелов ви пуска димки и нали журналята са некомпетентни или подкупни - вдигат пушилка. А точно това е целта на упражнението.

  5. Твърдият
    #10

    Абе хора, не разбрахте ли че ние българите имаме удивителната способност да избираме управници - в парламента и правителството, които задължително да са тъпи, корумпирани или и двете. И всички дупелизци, било на изток или на запад. Последното, което ги инетресува е интереса на българите и държавата.Днешната измислена или назначена "политическа класа" трябва да бъде изрязана и унищожена, като най-вреден и извратен организъм. Ако ги оставим, всичко стойностно - летища, пристанища, пътища ще бъде издухано набързо, като преди това ще бъде комисионирано от тях.

  6. Хасан
    #9

    После идваме ние с рязаните карабини и започваме да ви обслужваме аналното пространство! Запасявайте се с вазелин!

  7. без значение
    #8

    В дните пик на полетите над ВП на България/лято и пр./прелетяваха над 2000 самолета за денонощие,всеки от който си плаща такса/компанията де/.Ако не ме лъже паметта през 80-те години тя бе около 800 долара за всеки един,в която се включваха услугите на РВД.Вие смятайте възможните загуби ако съответните такси поемат власите.

  8. az
    #7

    Niakoi v RVD ne mu stiska. Samo za pari e vsichko tova.

  9. Joe
    #6

    Не стига че Румъния ни отне Американските бази, ами сега и ще ни отнеме и ръководството на въздушното движение! И в двата случая философстваме и се правим на далновидни ...

  10. TUP BULGARIN SUM
    #5

    ... ama ne nai tupite ami sme bukluka na evropa .. gospodi kak moje da ima tolkova dolna i prodajna nacia kato na6ata

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.