Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Само “Хемус Ер” и "Еър Уан” с оферти за покупка на националния превозвач

12 коментара

Двама кандидати подадоха предварителни оферти в конкурса за продажбата на националния превозвач “България Ер”, съобщи Агенцията за приватизация в четвъртък.

Първият кандидат е свързаната с ТИМ българска авиокомпания “Хемус Ер”, която винаги е заявявала публично интереса си за придобиване на “България Ер” .

Другият кандидат е регистрираното в България дружество на италианската компания "Еър Уан”.

Заявления за участие в процедурата бяха купили още три компании -  “Австрийски авиолинии”, Гръцко-американски консорциум и гръцката  “Ейгиън еърлайнс”, която отскоро лети от Атина до София. Те обаче не подадоха предварителни оферти до 14. 00 ч. в четвъртък, когато изтече крайният срок.

Според изискванията на процедурата, подалите индикативни оферти трябва да подготвят бизнес план за развитието на националния превозвач за пет години напред, като посочат размера на инвестициите приоритетно през първите две.

В бизнес плана трябва да бъде посочено и как ще нарасне броят на дестинациите и на самолетите. Изисква се и социална програма с фиксиране на работните места, както и проект за нарастване на заплатите в дружеството.

До един месец кандидатите ще имат право да посетят “България Ер”, за да получат допълнително информация.

При избора на купувач ще се търси баланс между предлаганата цена и обема инвестиции.

В следващите дни  АП ще подготви правилата за провеждане на заключителния етап на конкурса, в който ще бъде определена и точната дата за подаване на обвързващи оферти.

Държавата продава 30 159 акции, представляващи приблизително 99,99 на сто от капитала на "България Ер" ЕАД.

Съгласно приетата стратегия кандидатите трябва или да са стратегически инвеститори – т.е. също авиокомпании с годишни приходи от авиационни услуги за над 150 млн.евро и превозени над 750 хиляди пътници, или да са финансови групи, които управляват активи за над 250 млн.евро и притежават дялове на обща стойност за над 150 млн.евро.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Костов
    #13

    оферта. Как умее само да оправя авиокомпании. Само аз знам кои са правилните инвеститори, само аз мога.

  2. мечо пух
    #12

    Защо не си го завреш някъде ...., ти който се пишеш на многознайко, а как ти звучи, че Мафята си има Държава България!! Както ТИМ, ще си ма нациянален превозвач!!

  3. аз
    #11

    На някой да не му е ясно, че се приватизира заради ТИМ. Няма ли да им стане много, а? Летищата във Варна и Бургас, Хемус Еър а сега и България Еър.... Що не им продадат и летището в София? Може би чакат да го довършат..Ще им сърбаме попарата някой ден ама ще е късно.

  4. до костов
    #10

    аман от червени боклуци и паразити по форумите,едно си знаят едно си баят.за толкова години нищо не научихте нещасници

  5. Gad Zeevi
    #9

    състоянието на "България ер" е трагично. Загубата й надхвърля 15 млн. лв. Превозвачът се източва по всички възможни начини. Само от месечните вноски на последните три Боинг 737, които взе на лизинг, "България ер" губи по $53 600 месечно от нереално високия наем. Две от машините ще пристигнат след 31 август напук на даденото пред транспортния министър Петър Мутафчиев обещание това да стане до 15 август. В същото време губещата авиокомпания раздава огромни заплати. 2600 евро е твърдата заплата на летците, която не зависи от броя на полетите. Отделно от командировки и извънреден труд те вземат още по около 3000 лева

  6. пилот
    #8

    Абе тапанар нащастен. Ти да не си подлога на Хемъс Ер и оня мазник Ицо или другия идиот Филипчо бе. Голям малоумник си. По цял свят пилотите са добре заплатени бе дебил. Ако не вярваш питай. Защото е тежък труд бе идиот.Ако не знаеш да ти кажа какво е да си между 90 и 110 часа месечно във въздуха. МАЛОУМНИК.

  7. П. Петров
    #7

    Много си тъп, и вероятно си социокмунист! Иван Костов се опита да продаде Балкан, преди да бъде иликвидирана авиокмпанията, това бе последната й надежда. Защото задълженията бяха повече от 550 млн долара! А активите й бяха няколко морално остаряли Туполев, 3-4 самолета под наем, и сгради в БГ и чужбина, чиято стойност нямаше и 100млн.Докато във форума сава дума за 2 от трите летища, ПОДАРЕНИ на руско-комунистическата групировка ТИМ за 35 години!Тъп, разбираш ли за какво става дума!

  8. Гъбарко
    #6

    Ще се пазплача бе пилот... Толкова много работа (90-110 часа месечно) а такива малки заплати. Освен, че набутват фирмата, как големите заплати Ви правят по-малко уморени или по-сигурни полетите? Ти какво си мислиш - че Ер 1 се бори да купи България ер за ви плаща заплати като на европейски пилоти..!! Те ако искат да плащат такива заплати ще си докарат техни пилоти, пък Вие ходете в Алжир, Нигерия и Виетнам.

  9. Читателка
    #5

    Както сестрата на Илияна Йотова спечели конкурса за Шеф на Здравната каса!! ТИМ - това са ДС и КГБ-капиталистите!Те печелят! От сега се знае!

  10. пилот
    #4

    Гъбарко очевидно не си наясно с някой детайли за тази работа. И когато не си нясно по добре не се изказвай да замърсяваш форума. Никой няма да ти дойде от вън да работи тука, защото най малкото има профсъюзи които могат да вгорчат живота на работодателя. И на запад ( дори и идиотите) са наясно с това. А ние ходиме защото сме добти и ни търсят. Всно ли ти е коплексиран идиот такъв.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.