Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Три милиарда влага София срещу задръстванията

29 коментара
Три милиарда влага София срещу задръстванията

Инвестиционната си програма за решаването  на инфраструктурните проблеми на София, които причиняват задръстванията, представи кметът Бойко Борисов в неделя пред журналисти. Стойността на лансираните проекти е 3 млрд. лв., който кметството ще изхарчи в рамките на четиригодишния си мандат. От средствата 1.2 млрд. лв. ще бъдат предоставени от общината, 900 млн. лв. ще бъдат заделени от държавния бюджет, от европейски програми се очакват 700 млн. лв., а от публично-частни партньорства - 300 млн. лв.

Основните проблеми на София са натовареният трафик, екологичната и шумова замърсеност, като икономическите загуби от тяхното нерешаване е 1 млрд. евро годишно, каза кметът. Главният архитект на столицата Петър Диков уточни, че задръстванията и кошмарния трафик в столицата са заради рязкото увеличение на автомобилите в София, драстичното изоставане на инфраструктурата на фона на развитието на града, ръста на приходящи само за през деня коли от близките на градове, неадекватното развитие на градския транспорт и забавеният строеж на метрото.

Проблемите могат да бъдат решени с нови лъчове на метрото, построяването на велосипедни алеи и специални  паркинги за возилата на две колела, дострояването на Околовръстното  и създаването на Агенция, която да контролира трафика  в столицата, посочи кметът.

Според представения инфраструктурен план, метростанцията до Интерпред ще бъде открита в края на 2008 г. В началото на 2009 г. подземната железница ще бъде удължена до квартал "Младост" 1. Според прогнозите схеми, летището ще бъде свързано с тази транспортна система през 2010 г. Безплатни паркинги на периферните метростанции и ползването на велосипеди към центъра на града, ще разтоварят значително трафика, смятат в кметството.

До 2011 г. трябва да бъде изцяло достроен околовръстният път, в края на мандата на Борисов се планира да бъдат напълно свързани Южната и Северната му дъги, да е готова магистрала "Люлин" ( която обаче е правителствен проект), пътят - дубльор на Княжевско шосе, както и такъв на Цариградско шосе. Столичният управник подчерта, че основният проблем за забавянията в строежа на нови пътища и пробиви е в съдебните дела по отчуждителни процедури, заради което е потърсил съдействие от строителния министър Асен Гагаузов, който да лобира за промяна в Министерски съвет.

Диков съобщи, че се предвижда изграждането на скоростно трамвайно трасе в посока бул. "Ботевградко шосе" - център - бул. "Цар Борис Трети".

Въвеждане на такса за влизане с автомобил в центъра на града ще има, само когато на хората се предложат алтернативи, подчерта Бойко Борисов.

Планира се и повишаване на глобите за неправилно паркиране, което би трябвало да даде своя принос в решаването на проблема със задръстванията.

Столицата има около 40 опасни моста, като бедственото им състояние и мерките, които трябва да се предприемат, ще бъдат обсъдени от кмета и министъра на държавната политика при бедствия и аварии на среща във вторник.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

29 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Aleko
    #30

    Ако има работа за хората не само в София, проблемът ще се реши сам.

  2. някой си
    #29

    свиня от кладенчова вода разбира ли?та и наш бойчо от екология

  3. леля Пенка
    #28

    Има и чужд опит, който може да се проучи и е доказал ефективност. Напр. В определени зони /часови и маршрутни/ да е задължително поне по 2 пътника в 1 автомобил. Колкото и да са тесни софийските улици, ако в крайно дясната лента се движат само коли на градския транспорт, това ще привлече много собственици на лични автомобили да използват масовия транспорт, защото той ще стане много по-бърз от сега. Нека се задръстват частните коли в останалите две ленти и това само по себе си ще откаже собствениците да ги използват по маршрутите на градския транспорт

  4. лимпида
    #27

    и родила мравка. Защо не вярвам, че нещо ще се оправи. Защото освен пари за това трябват ИДЕИ и ВОЛЯ. А наш Мухобойко предлата БЪРБОРЕНЕ и ОПЛАКВАНЕ. Така накрая парите ще отидат на вятъра, улиците ще останат в дупки, тротуарите разбити, колите върху тях, градинките предизборно козметично почистени.

  5. якой си
    #26

    лелко,от мен го знай!всяка държава си и ма спецификата,народопсихологията,дисциплината и пр.никога напр. американският модел не може да бъде адаптиран у насда не говорим за дисциплината и съвестта българскаа ЕКОЛОГИЯ не са само задръстванията и те са най-малкия проблем на мърлявата ни столица

  6. Р.Овч.
    #24

    ще ни оправи!Вервайте МУ!

  7. до тук добре
    #23

    Сега обаче искам да знам:1. Кои са проектите2. Кои от тях имат работни проекти3. Кои от тях са с осигурено финансиране4. Какви са графиците за изпълнениеИначе всичко са приказки от Шехерезада

  8. Аз
    #22

    Всеки може да плюе, иронизира и "смърди", бъди Човек - спазвай правилата за движение и покажи повече колегиалност, дори и да не срещаш същото.Лека, полека нещата ще си дойдат на мястото...или така се надявам.Желая на всички успех.

  9. Софиянец
    #21

    Забелязали ли сте че в нашите медии, политиците винаги говорят какво ще се направи а не какво е направено. Така е защото така е най-лесно да правиш PR. Когато се научим да изискваме да ни казват какво е направено, едва тогава България ще дръпне напред. Примирът с Бат Бойко е налице.

  10. Веж
    #20

    Потокът от пътници от летището е смеtно малък, в сравнение с този от входните магистрали или Централна гара. За какво ни е дотам железница и то подземна? Вместо сто пъти по-евтин скоростен трамвай. Защото България се стопанисва от алфа-орангутани, които копнеят да хвърлят прах в очите на чужденците.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.