Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

България сваля поетапно таксите за полети до 2011 г.

7 коментара
България сваля поетапно таксите за полети до 2011 г.

Таксите за аеронавигационно обслужване над територията на България ще бъдат намалявани ежегодно до 2011 г. Това ще стане по силата на международно споразумение, което ще бъде сключено между Държавно предприятие "Ръководство въздушно движение" (ДП РВД) и Международната асоциация за въздушен транспорт (ИАТА), съобщи в четвъртък генералният директор на ДП РВД Емануил Радев. Споразумението няма ултимативен характер, а е по-скоро на добра воля, обясни Радев. България ще е третата страна, след Австрия и Турция, която сключва подобно споразумение.

Таксите за аеронавигационно обслужване, които авиокомпаниите плащат, се изчисляват въз основа на разстояние, тегло на самолета и коефициент – таксова единица, който пък се формира на база разходите на предприятието. Точно този коефициент ще бъде намаляван – в момента той е 46 евро. Следващата година РВД ще поиска от министъра на транспорта таксовата единица да бъде намалена с 4-4.5 евро и да падне под 42 евро. От РВД се ангажират до 2011 г. този коефициент да стигне 40 евро.

Това ще съкрати разходите на авиокомпаниите, които са едни от основните потърпевши от драстичното поскъпване на горивата. Увеличението на барел петрол с 1 долар води до увеличение на разходите на един авиопревозвач с един милион долара годишно, обясни Радев.

От българското РВД са предприели редица мерки за оптимизацията на работата си, така че да намалят разхода на гориво на авиокомпаниите. Ръководителите на движение са преминали през специален курс на обучение, така че да бъде съкратена траекторията на машините, както на земята (при рулиране и запуск), така и във въздуха. От РВД са утвърдили две нови въздушни трасета в българското въздушно пространство, с които ще ще се съкратят разстоянието и времето за придвижване на самолетите над България. Ако над страната ни дневно преминават 1800 самолета, с новите трасета те ще изминават общо 2000 мили по-малко, отколкото досега.

От РВД се похвалиха в четвъртък, че е приключил дългогодишният спор на предприятието с италианската фирма "Селекс" (бившата "Аления Маркони системс"). "Селекс" трябваше да изгради новата автоматизирана система за управление на въздушното движение в предприятието. Италианците обаче се забавиха с три години и от РВД поискаха неустойки в размер на над 6 млн. евро. От своя страна "Селекс" предявиха претенции към РВД за допълнителни 4.26 млн. евро. Сега двете фирми са постигнали извън съдебно споразумение, според което италианците се ангажират да обновят за своя сметка хардуера и да модернизират софтуера на българската фирма, като в отговор на това държавата оттегля иска си за неустойки, а италианците – претенциите си.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ELENA
    #8

    IZGLEDAITE PREDAVANIATA http://www.neterra.tv/bg/show.php?id=819&bm=2Събота вечер с Бойко Станкушев!

  2. REDOVEN 4ITATEL
    #6

    РВД СЕ ФИНАНСИРА ОТ МЕЖДУНАРОДНАТА АСОЦИАЦИЯ ЗА ВЪЗДУШЕН ТРАНСПОРТ! НАШИТЕ УПРАВЛЯВАЩИ СЕ ХАПЯТ ОТЗАД ЧЕ НЕ МОГАТ ДА СЕ МЕСЯТ В РАБОТАТА НА рвд!

  3. ATSA
    #5

    Интересно дали журналистите някога ще се научат да не пишат за нещо, което не разбират? " Ръководителите на движение са преминали през специален курс на обучение, така че да бъде съкратена траекторията на машините, както на земята (при рулиране и запуск), така и във въздуха. " - това са пълни глупости!!!

  4. ATSA
    #4

    Апропо държавата непрекъснато източва РВД и прекрасно мвоже да се меси - въпросът е, че с новите трасета - които са 2 пъти по-кратки, парите, които влизат ще са 2 пъти по-малко при два пъти повече трафик!!!

  5. твърд
    #3

    Държавата просто прибира таксите за преминаване през въздушното пространсто на България.Хората от РВД остават с погрешната представа, че въздушното пространство е собственост на РВД.

  6. ?
    #2

    ....да бъде намалена с 4-4.5 евро и да падне под 42....????????

  7. Много Печен
    #1

    Мило,държавата не прибира такси срещу правото на някой да прелети отгоре. РВД събира такси, за да финансира дейността си, която основно е да осигури безопасността на тези, които прелитат в контролираното въздушно пространство. И тези такси според съответните международни споразумения трябва да се използват само за това! Индиректно част от тези суми отива в държавата - ДДС, данъци, лицензи, осигуровки и пр. Поне така би трябвало да бъде на теория. На практика по един или друг начин държавата намира

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.