Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Обсъжда се спиране на "предизборния" нощен транспорт в София

3 коментара

Заради икономическа неефективност да бъде преустановено движението на трите нощни линии от градския транспорт в София, предложи в сряда съуправителят на Центъра за градска мобилност Николай Костов. Автобусите бяха пуснати месец преди изборите за представителите в Европейския парламент.

Идеята бе на тогавашния кмет и настоящ премиер Бойко Борисов, а докладът бе внесен от зам.-кмета и настоящ транспортен министър Александър Цветков.

По думите на Костов загубата на ден от трите автобуса е 1118.43 лева. Според справка на Центъра за градска мобилност от 1 май до 6 септември в тях са возили 12 005 пътника. Единственият начин да се засече пътникопотока в автобусите е през валидирането на картите, апаратите за продажба на билети и продадените от шофьори превозни документи. Всички останали пътници са извън тази справка.

Съветниците от комисията отложиха окончателното решаване на въпроса за края на октомври. Още по време на дебата общинските съветници обсъждаха въпроса пътуването в тези линии да е безплатно заради нерентабилността да се осъществява контрол в тези автобуси. В крайна сметка съветниците решиха пътуването да е платено, за да не нарушават общинските наредби, а и защото билетът представлява застраховка за пътниците.

Нощните линии са 605А, 607С и 606В. Те осигуряват транспортно обслужване от 23.00 до 04.00 часа от летището до кв. "Обеля", от "Младост" до "Люлин" и от "Овча купел" до "Левски Г". Пресечната им точка е Орлов мост.

В същото време съветниците не приеха предложението на Николай Костов градският транспорт в София да се движи до края на година по летни разписания заради недостиг на средства.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. стефчо
    #4

    Икономическа неефективност - бабината ви трънкина!По-скоро ви натискат таксиджиите, чиито икономически интереси са засегнати в случая...Тъкмо се бях зарадвал на първото от десетилетия насам наистина смислено и работещо нещо, свързано с градския транспорт в София..

  2. и
    #2

    до скоро разписанията на нощните линии не фигурираха дори в смотйния им сайт и човек нрябваше да го прерови целия за да разбере, че изобщо има такива линии. Нарочно не ги рекламираха гадовете.

  3. aman
    #1

    фенове на транспорта, успяваха да ги ползват тези нощни линии. На нито една спирка няма разписание, в интернет колко хора ще потърсят. От около 6-7 опита досега само 3 пъти успях да го ползвам. В София трябва да има нощен транспорт, но да е добре уреден и удобен, което важи за градския транспорт по принцип. Докато в София се мисли само за разширяване на улици, пробиви и нови булеварди, разбирай още автомобили в центъра, то ще се тътрим в задръствания години наред.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.