Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Трейс" намеква за ревизия на цената за Лот 2 на "Тракия"

16 коментара

"Обединение Магистрали Трейс", което наскоро спечели търга за Лот 2 на магистрала "Тракия" с най-ниска оферта от 137.868 млн. лева, заяви, че е определило тази цена при положение, че работата започне веднага. Срещу избора на "Трейс" обаче вече има две жалби в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) и сключването на договор може да се отложи за неопределено време. Това ще направи цената ни "неактуална", каза във вторник шефът на "Трейс груп холд" Николай Михайлов. От ръководството на пътната агенция бяха категорични, че при подписан контракт "Трейс" няма право да променя цената.

В момента е криза, материалите са евтини, но не се знае какво ще стане след година, каза Михайлов. Той присъства на среща на регионалния министър Росен Плевнелиев с представители на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ).

"Обединение Магистрали Трейс"("Трейс груп холд", "Пи Ес Ай", "СК 13 Пътстрой" АД, "Виа строй инженеринг" и "Пътно строителство" АД) спечели търга за строежа на отсечката Стара Загора – Нова Загора с цена от 137.868 млн. лева или 2.2 млн. евро за километър при предвидени в бюджета на пътната агенция 3 млн. евро. Цената им се различаваше със 110 млн. лева от втората най-ниска предложена оферта - 247.608 млн. лв от гръцката "Терна".

Именно "Терна" обжалва избора на 'Трейс" от Агенция "Пътна инфраструктура" в КЗК, а антимонополният орган е започнал разследване във вторник. Все още няма стартирало производство по втората жалба срещу "Трейс" – на австрийците от "Щрабаг". Тяхната оферта не бе допусната до отваряне на ценовото предложение. "Щрабаг" обжалва и решението на пътната агенция за отстраняването им, но КЗК сметна оплакването за несъстоятелно.

В срок от седем работни дни КЗК трябва да се произнесе по искането на "Терна" за блокиране на обществената поръчка. "Трейс" от своя страна могат също могат да обжалват спирането, а всички постановления на КЗК могат да се обжалват пред Върховния административен съд (ВАС), който няма установен срок, в който да се произнесе.

Михайлов обясни ниската цена със заложената ниска печалба – 4% до 6%, с факта, че са строили Лот 1 на "Тракия" (Оризово – Стара Загора) и имат изградена предварителна организация. Другият фактор са заплатите в българските фирми, които са по-ниски от тези в чуждестранните.

"Представете си каква е заплатата на един австрийски мениджър, например, и на един българин на същата позиция. В същото време чуждите компании не могат да дойдат тук и да наемат българи на отговорни позиции, защото тепърва трябва да ги обучават и да формират екип", каза още Михайлов.

Изпълнителният директор на "Трейс" Цветелин Цонев заяви, че фирмата му ще участва в търговете за строителството на Лот 3 и 4 на "Тракия" и че имат капацитета да се справят с всички отсечки. По техни изчисления цената за строителството на Лот 3 (Нова Загора – Ямбол) е близка до тази определена от пътната агенция – 3 млн. евро на км. за 34.3-километровата отсечка.

Фирмата на бизнесмена Николай Михайлов строи отсечка от метрото (72.58 млн. евро), част от водния цикъл на София (10 млн. евро), пречиствателна станция в Троян (5.9 млн. лв.), ремонтира столични улици и т.н.. "Трейс" построи Лот 1 (Оризово - Стара Загора) от магистрала "Тракия" срещу 2.6 млн. евро за километър.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

16 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Тарквемада
    #17

    Какво искате да кажете бе, отказвайте се от жалене, така ли ? Ви ще жалят - тяхно ПРАВО Е, ако е неоснователно ще си понесат последствията, това е. Били разчели - да сте разчели, ако не регистрирайте се като фондация, а не като търговци.

  2. Mihajlov e bokluk
    #16

    Kaji si Mihajlov kolko pari dava6e prez godinite na Bojko kogato be6e kmet.I kolko po skapi ti bqha obektite.A maj be6e priqtel i na Goce i Sergei.Ne badi skromen.Znae6 kak se deli.

  3. Барозу
    #15

    Само питам, защото португалците щяха да я построят за 1,7 млн.евро/км.И магистралата щеше да е готова вече от 5-6 години.И не само Лот 1, а всичките лотове щяха да построят.И само с португалски пари щяха да ги построят, а не с "европейски" и "народни" такива.Колко политически проститутки ще вкарате в затвора за загубите от стотици милиони евро и забавянето от 5-6 години?Само питам българските политически проститутки с комуноидни чипове в кафите?

  4. Тамчо
    #14

    Тези приятели ще си изядат задниците от мъка че са дали тази ниска /ненужно ниска/ цена и ще изровят земята да я вдигнат поне с 10- 15%.Чакайте и любопитството Ви ще бъде възнаградено.Между другото това е поредната недоклатена работа на това правителство.Много шум за нищо.....

  5. охх
    #13

    аз и 2 лв/км щи я построя щом в договора пише че трафик под колкото ми е нужно се плаща гарантирано от държавата обезпечено с държавни облигации....

  6. охх
    #12

    за целта има фючърси не го увъртайте !

  7. Барозу
    #11

    И как ще има по-голям трафик по тези комунистически "магистрали" бе серсемин.Нали тировете избягват България и минават през Гърция!

  8. hahaha
    #10

    to tova beshe iasno ot samoto na4alo,probva shemata za pyrvia lot ted spe4eli, a sega na toz hitrec mu razporete dirnika ot neustoiki,

  9. един
    #9

    подли, български

  10. разузнавач
    #8

    Едва ли някой си е мислил, че няма да има обжалване.Голямата разлика в ценовите предложения на участниците идва да покаже, че този път предварителното "разузнаване" не е било ефктивно и заради това цената на Трейс се оказа дъмпингова.Целта е да се вземе неприменно обекта, а за цената и сроковете после, ще мислим.Има много начини да променим в последствие и двете/ справка с 38-те претенции на Мапа за магистрала Люлин /. Практиката в България показва, че няма подобен обект, който да е завършен в договорените

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.