Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Китайци купуват Волво

15 коментара
Китайци купуват Волво

Китайският холдинг Джили (Geely), базиран в провинция Чжъцзян, се договори да купи шведския автомобилен концерн Волво, поделение на Форд мотърс, предадоха осведомителните агенции в неделя.

Това е най-голямата сделка в чужбина на китайска компания от сектора. Джили е най-големият частен автомобилостроител в Китай, като произвежда по около 300 хиляди коли годишно.

Финансовият директор на Форд Луис Бут съобщи, цитиран от БТА, че Волво е продаден на китайската компания за 1.8 милиарда долара (1.3 милиарда евро). Това е близо четири пъти по-малко от сумата, която американският автомобилостроителен гигант плати за шведския концерн през 1999 г.

"Виждам Волво като тигър", заяви на съвместна пресконференция в централата на концерна в Гьотеборг с ръководствата на Волво и Форд президентът на китайския холдинг Ли Шуфу. "Тигърът принадлежи на гората, той не може бъде затворен в зоологическа градина, в една съвсем малка клетка. Трябва да освободим този тигър", добави той.

Китайското знаме бе издигнато в централата на Волво още преди обявяването на продажбата.

Сделката ще бъде финализирана до края на третото тримесечие на годината. Тя ще осигури на Форд свежи пари и ще му позволи да се съсредоточи върху основните си марки коли - Форд, Линкълн и Мъркюри.

Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) вече е одобрила кредит за Волво в размер на 445 милиона долара. Тъй като обаче Джили получава държавни субсидии, ще е необходимо заемът да бъде преразгледан.

Покупката е доказателство, че Китай вече е голяма сила в световното автомобилостроене. Джили смята да запази марката Волво, нейната производствена база и развойния ѝ център в Швеция, както и заводите в белгийския град Гент, в които работят общо около 20 хиляди души. Президентът на Джили обаче вече планира да започне да произвежда Волво и в Китай. Заводът ще бъде в Пекин и ще произвежда за местните потребители по 30 000 коли годишно.

"Сърцето на тигъра се намира в Швеция и Белгия (където са главните заводи на Волво), но неговата мощ трябва да се усеща в цял свят и аз виждам Китай като един от пазарите, на които Волво трябва да показва своята способност да отпуска конете", каза Ли Шуфу.

Президентът на Джили заключи, че "това е философията на това споразумение, ние искаме да защитим нашите пазари в Европа и Съединените щати и да развием Волво в нововъзникващите пазарни икономики, по-специално в Китай". Той обеща да запази отличната репутация на шведската марка за сигурност, качество, съобразяване с екологичните стандарти и модерен скандинавски дизайн.

Миналата година Китай излезе на второ място в света след САЩ като пазар на автомобили. Продажбите скочиха с 46 на сто и достигнаха рекордните 13.6 милиона.

Покупката на Волво бележи навлизането с пълна сила на Китай в европейския автомобилен сектор.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

15 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Владо
    #16

    да свикваме с новия световер ред с Китай начело. Мамата си трака.

  2. невежа
    #15

    Когато от тракането се премине към пеенето, тогава и ще сме свикнали. Необратимо ...

  3. Почитател
    #14

    Волво беше хубава и уважавана марка ... досега.

  4. deja vu
    #13

    ...smetkite ste izlezat krivi, no dano ne sme jivi za da gi plastame nie...

  5. Джан Су от Шанхай
    #12

    четири мнения на Бай Ганьо Балкански....

  6. ГТ
    #11

    за 10 млрд. евро да бяхме купили 4-5 автомобилни марки като Волво...

  7. умен
    #9

    .

  8. дядо Иван
    #8

    Китай ще е купил целия свят!

  9. umniq
    #7

    Да аа. Ето кой излиза печеливш от Световната икономическа криза. Поспестили са някой лев китайците. Пък и държавата много им помага.Държавен капитализъм. Бедно население, ниско заплащане на труда и трупане на богатства в ограничен кръг от "капиталисти". Няма да просъществува дълго тази система. Все някога ще се осетят дръпнатите, че някои живеят много сериозно на техен гръб.

  10. сведущ
    #6

    Язък за хубавата марка! Става комунистическа, I suppose. Ужас! Накъде върви светът, какво гледат Обама, НАТО и ЕС!?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.