Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

По-скъпото паркиране трябва да намали трафика в столичния център с 25%

15 коментара
Възможно е да отпадне предложението за "Жълта зона" за краткотрайно платено паркиране в София или да се обособят такива зони около големите търговски центрове и пазари. Това каза управителят на Центъра за градска мобилност Марчело Доковски и уточни, че ако все пак се въведе "Жълта зона", това няма да стане по-рано от една година.

Проектът за организацията и контрола на паркирането на територията на Столична община, който беше обсъден на кръгла маса в неделя, предвижда три зони за краткотрайно паркиране в София – синя, зелена и жълта.

Те ще покриват съответно идеалния център, разширения и периферията му. Предлага се в "Синя зона" да бъде позволен престой до 2 часа срещу 3 лева на час, в "Зелена зона" - до 3 часа срещу 2 лева на час, а в жълтата - до 3 часа срещу един лев на час.

В момента има само една "Синя зона", в която паркирането струва по 1 лев на час.

Общинарите смятат, че проблемът с липсата на места за паркиране в ще се реши, след като се увеличат цените за паркиране.

Според първоначалния вариант на концепцията жълтата зона обхващаше близки до центъра квартали като "Иван Вазов", "Красно село", "Лагера" или "Изгрев", но в нея бяха включени и всички улици от тези квартали.

Цените трябва да се разглеждат като инструмент, а не като цел, каза Марчело Доковски.

Ще обсъдим и ще направим анализ, но със сигурност ще се съобразим с европейските практики, коментира председателят на политическата група на ГЕРБ в Столичния общински съвет Малина Едрева. Тя посочи, че европейски градове като Берлин и Виена цената е 1 евро на час.

Едрева обясни, че има варианти например таксата да се намалява или увеличава след определено време престой, но предложенията ще бъдат обсъдени и утвърдени от Столичния общински съвет.

Според европейските практики безплатно паркиране няма, коментира Николай Стойнев, общински съветник от ГЕРБ. В европейските градове хората се чувстват по-добре, защото се движат по-лесно и дишат по-чист въздух, защото има ред и е спокойно, крайно време е да направим това и в София, добави той. Малина Едрева обясни, че целите са свързани с ограничаване на движението в центъра, прозрачно управление на средствата и стриктен контрол.

Промените в правилата за паркиране в града целят от 20 до 25 процента намаляване на трафика в центъра на столицата.

За да се насърчат софиянци да карат велосипеди или мотоциклети, едно на сто места в трите зони за платено паркиране ще е безплатно за този вид транспорт.

Освен това ще се забрани и паркирането по някои улици и булеварди, по които минава градски транспорт, и при възможност ще се направят бус ленти.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

15 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. hidko
    #16

    малоумни ли сте?глупави ли сте?или са прайте на такива?хората са го измислили преди вас.няма нужда да откривате топлата вода или северната звезда.ПОСТРОЙТЕ МНОГОЕТАЖНИ ОБЩИНСКИ ПАРКИНГИ и кат задължите секи,който няма паркоместо да спира там,всичко е наред - 30лв на месец такса.всеки е щастлив.тва е.ко го мислите?ко са плюнчите?ко са тюхкате? Ако наистина искате да направите нещо добро,направете това.Ако искате да цепите баничката и да си делкате от народната погача - духайте го!

  2. читател
    #15

    Истината за днешното партийно мероприятие на ГЕРБ можете да научите, ако прочетете материала "Днес софийският ГЕРБ обсъди въпроса още колко кожи могат да се съдерат от гърба на софиянци" публикуван в сайта kirilarsov.com. Жалка исория!

  3. дрън дрън
    #14

    а не тия с жилетките

  4. поп Грую
    #13

    живеещите в центъра на София,от инвазията на селенията с тенекетата си. Всеки селяанин чувства,че денят му е менал непълноценно, ако не си е паркирал поне за 4 часа тенекот в центъра на столицата . А вече има няколко спирки на метрото и в иделния центъра на града.Ами да си оставят колите на крайните спирки на метрото и оттам до центъра с метрото .Хем по-бързо,хем по евтино .така както правят жителите на Лондон например. Там централните квартали през деня гъмжат от пешеходци сутрин ,когато идват чиновниците на работа,но обяд ,когато са в обедна почивка и вечер ,след работа, по пътя към метростанциите.

  5. ААА
    #12

    "Ще обсъдим и ще направим анализ, но със сигурност ще се съобразим с европейските практики, коментира председателят на политическата група на ГЕРБ в Столичния общински съвет Малина Едрева. Тя посочи, че европейски градове като Берлин и Виена цената е 1 евро на час. "Акакви са заплатите там??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

  6. В и К
    #11

    като има тояга, трябва да има и морков. Многоетажни паркинги трябва да се строят около центъра и далеч не един-два само.

  7. Шумкарин
    #10

    Всички знаем приказката за жабата и коня, освен т.нар. "столични" общинари. Не можеш да сравняваш София с Виена. Би било добре някое журнале да го каже на мъдруващите общинари и гербери, но им треперят гащите да не ги уволнят. В случая се умува как да се направи животът на живеещите и идващите в Сф по-черен. Кой носи отговорността, че в Сф няма големи закрити паркинги както във Виена, кой носи отговорността, че метрото в Сф се строи 3 пъти по-бавно отколкото във Виена, кой носи отговорността, че

  8. Дедо Тошо
    #9

    присъствието на старите коли на бедните прошляци в центъра на столицата. Така центърът ще стане по-приветлив с паркираните скъпи лимузини, джипове и спортни супер коли.

  9. Фипо
    #8

    А тези, които живеят в зоните? Те ще плащат ли, никой не казва.

  10. ma, si, Marchello,
    #7

    върху мръсните канали в центъра, които не ти дават да сътвориш за 0 време и да прибираш милиони от наеми - признай, си, caro mio Marchello !

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.