Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Международни компании ще управляват големите пътни проекти

12 коментара
Международни компании ще управляват големите пътни проекти

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) ще избере с търгове международни компании за управление на проекти (project management), които да се заемат с големите поръчки за пътно строителство у нас. Това съобщи в сряда председателят на Управителния съвет на АПИ Божидар Йотов. За начало компаниите ще управляват проектите за магистрали, които се финансират от еврофондовете. Услугите им ще се заплащат със средства от оперативна програма "Техническа помощ".

Идеята за изнасяне на управлението на проекти извън пътната агенция заради недостатъчния ѝ капацитет бе споменавана от регионалния министър Росен Плевнелиев и от министъра по еврофондовете Томислав Дончев. Плевнелиев дори предлагаше да се създаде изцяло нова структура, която да управлява европейските инфраструктурни проекти.

Първият публичен пътен проект, който ще се управлява от частна компания, е за магистрала "Тракия", каза Йотов. Една фирма ще надзирава изпълнението и на трите недостроени лота, уточни той. След това АПИ ще избере компании за управление на проектите за магистралите "Марица" и "Струма". Те ще подготвят апликационните форми и ще менажират изпълнението на проектите от изпълнителите. Хубаво е да имаме чужд опит, агенцията няма капацитет, каза Йотов.

Йотов подписа в сряда договора за строителството на отсечката Нова Загора – Ямбол (Лот 3) от магистрала "Тракия" с гръцката компания "Актор". Тя спечели търга за пътя с оферта от около 1.9 млн. евро на километър.

Компанията ще завърши отсечката преди заложения в договора срок – август 2012 г., заяви председателят на Управителния съвет на "Актор" Димитриус Кустрас. Йотов обясни, че има издадено строително разрешително за основното трасе на Лот 3, а за прилежащата инфраструктура ще бъде издадено в следващите три месеца. Работата по проекта ще започне в началото на следващия месец.

Лот 2 на "Тракия" – от Стара Загора до Нова Загора, вече се строи от Обединение "Магистрали Трейс". Следващата седмица агенцията ще обяви избрания изпълнител за Лот 4 – Ямбол – Карнобат. Най-ниска оферта за отсечката даде Холдинг "Пътища".

В следващите дни агенцията ще започне да подписва договори с избраните изпълнители за ремонт на пътни отсечки, финансирани от оперативна програма "Регионално развитие" – етап I, каза Йотов. По цялата схема се отпускат 500 млн. лева.

Агенцията разполага и с 11 млн. лева в бюджета, с които ще се ремонтират критични участъци. Те са определени съвместно с МВР. Вече се кърпят дупки по пътя София – Калотина и пътя край Чепинци.

Агенцията няма пари за държавна вноска в пътните проекти, финансирани с инвестиционни заеми от Европейската инвестиционна банка и Световната банка и ги замразява, припомни Йотов. Проектите обхващат близо 2000 километра пътни отсечки. Седем-осем компании са заявили готовност да продължат работа за своя сметка и да си получат парите през април 2011 г., каза Йотов. Той не уточни имената им, освен това на "Главболгарстрой". "За съжаление не съм аз този, който може да гарантира, че през април тези фирми ще си получат парите", каза Йотов.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. kaka
    #13

    питам обаче, наште тикви за какво взимат двойни заплати?

  2. Vvv
    #12

    От бързане журналистката е сгрешила името на фирмата. Актор се казва. Терна строят линията Пловдив - Свиленград.

  3. премълчал
    #11

    Щом "Цанков камък"го дАДОхте на австрийците,отсечките могат да бъдат даднии на гърците и министрите да вземат нещо за себе си.ЕТО, ТОВА Е НАЧАЛОТО НА КРАЯ НА ТОЗИ ЕС

  4. ?!
    #10

    А Агенцията като няма капацитет що не я закрият?

  5. Ха-Ха-Ха
    #9

    ама гръцки. Те са по-префинени мошеници от нашите крадци. Питали Радио Ереван: "Какви са приликите и разликите между евреина и гръка?". Отговор: "И двамата ще ти продадат майка си и баща си. Само че, евреинът ще ти ги достави."

  6. бивш
    #8

    Изроди мръсни! Изгониха всичко свестно и кадърно от агенцията. назначиха си близки, роднини, съседи, любовници. Сега - капацитет нямала агенцията. Проклети да сте управляващи, че ни докарахте до този хал. че може такива недоразумения като Плевнелиев и Йотов да управляват строителството на пътищата. Бедни ми бедни народе!

  7. аз
    #7

    Помнете ми думата. Следващото правителство ще вкара тези престъпници в затвора за държавен геноцит, за действия срещу сигурността на държавата. Това да спреш десетки строителни обекти и то пътища, да се откажеш да получиш 680 млн. евро живи пари, защото не можеш или не искаш да подсигуриш 120 милиона - това ако не е национално предателство, не знам кое е.Хора, опомнете се. Тази шайка ще затрие България. Каде са пътищарите. Защо мълчат.

  8. Васко
    #6

    Аре бе, писна ми от празни приказки и идеи, а работа "0". Когато стигна до Бургас за 3 ч., бих слушал по-снизходително изказвания, започващи с "ЩЕ".

  9. craghack
    #5

    комисионната от международния консултант? А, познахте от пръв път. Плевнелиев ;)

  10. Дедо Тошо
    #3

    При това новините са все различни и все хубави - ще се избират надзорници, посредници, ще се строи евтино, с два пъти по-тънък асфалт, ще се проведе търг, проведе се търг, обжалва се търг, Премиерът заяви, стойността ще възлезе, построяването ще осигури, българите ще пътуват...И се качваш на колата и залисан от новините по радиото, попадаш още в първата дупка и си изкривяваш джантата, а те чакат още хиляди нейни посестрими, защото няма нито лев за запушването им, и така нататък...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.