Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

С изказването си за народа Божидар Димитров привлякъл 100 хиляди посетители в Созопол

51 коментара
С изказването си за народа Божидар Димитров привлякъл 100 хиляди посетители в Созопол

От откриването на мощите на Свети Йоан Кръстител до края на август 100 000 души са посетили Созопол,съобщи в неделя министърът без портфейл Божидар Димитров. По думите му, ако тогава не са били факт силната реклама и големият скандал около негово изказване, това е нямало да се случи. Изказването си министърът направи по време на дискусията "Мощите на Свети Йоан Кръстител - уникална възможност за популяризиране на българското културно-историческо наследство", привлякла за участие няколко членове на правителството по инициатива на вестник „Стандарт”.

"Защо бе, майка му стара, защо е толкова злоба, бе?! Е т'ва не мога да си го обясня при тоя шибан народ, при тия шибани колеги!", каза във вестникарско интервю в началото на август, ядосан от изразените съмнения за автентичността на мощите.

С казаното за Созопол Димитров подкрепи тезата си, че стъпките, които са необходими, за да бъде един обект готов, са проучване, реконструкция, реставриране и рекламиране. Друг важен момент по думите му е изграждането на довеждаща до подобни обекти инфраструктура.

Димитров посочи, че в страната ни хората от археологическата гилдия трябва да се обединят около нещо, което в Европа се случва - възстановяването на културно-исторически обекти да става в цялост. Не можем да впечатлим никого само с едни основи на дадена сграда, тази сграда трябва да се изгради от основите до върха, посочи Божидар Димитров и поясни, че това може да стане, без да се нарушават изискванията на науката.

В дискусията се включи и лично вицепремиерът и министър на финансите Симеон Дянков, според когото възвръщаемостта на средствата, вложени в културно-исторически туризъм, е около 200 пъти. „Така че си заслужава да се инвестира в този бизнес”, каза Дянков и обясни, че в световен мащаб тази възвръщаемост се наблюдава в рамките на пет до десет години.

Той посочи, че трябва да се направи списък от най-характерните за нашата страна обекти, към които да бъде насочена работата по инвестиране и популяризиране. Според него трябва да се направи и подреждане по приоритет, което да подпомогне икономиката. В подобен списък могат да се включат и обекти, които са в по-изостанали икономически региони, като Кърджали, Странджа, Видинско. Инвестирането там ще доведе и до възраждане на местните икономики.

Приоритет според вицепремиера е развитието и на други подходящи услуги, които да задържат туристите в района по-дълго време. Като пример Дянков посочи балнеотуризма, винарството.

В дискусията участва и заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов, който допринесе с идеята българските екскурзоводи да се сертифицират, защото в момента имало много сигнали, че те не познават добре обектите или не ги представят атрактивно. Сред приоритетите на министерството било изработването на 30-секунден рекламен клип, който да представя по света най-интересните и характерни културно-исторически обекти. Тепърва ще се решава, кои обекти да бъдат включени.

Заместник-министърът на културата Тодор Чобанов пък посочи, че сред основните приоритети на неговото ведомство е да се се издадат актове за собственост на културно-историческите обекти, защото те до момента не съществуват в правния мир. С актуването им ще се позволи по-лесна възможност общините да кандидатстват и успешно да усвояват европейското финансиране, каза Чобанов.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

51 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Агент Телериг
    #53

    Батерии "то шиба"-божидардимитровската сила!

  2. ?!
    #52

    "Медиапул" почти всеки ден прави реклама на Божидар Димитров!

  3. Патриот
    #51

    тези 100 000 посетители? Божидар Димитров ли? Дано тези мощи се окажат истински, иначе това ще е поредното осиране на властта за сметка на държавата и "шибания" народ.

  4. ???
    #50

    Да се твърди, че хората, посетили известен морски курорт през лятото са го направили заради мощите и простащините на министъра е връх на наглостта човешка.

  5. bob
    #49

    може да е првлюкъл и повече посетители, но никой не му дава правото да държи такъв просташки език.

  6. Глух плъх
    #48

    "Добрият човек от доброто съкровище на сърцето си изнася добро; а лошият човек от лошото съкровище изнася лошо. И казвам ви, че за всяка празна дума, която кажат човеците, ще отговарят в съдния ден: защото по думите си ще бъдеш оправдан, и по думите си ще бъдеш осъден."Евангелие от Матея

  7. Поп-Полковник
    #47

    Само си мисля,ако беше теглил една сочна "п.. майна" на същия този народ,дали нямаше келепира да се утрои.Да се не надява човек,откъде ще го споходи пачката.Айде на задължителното вероучение.С евентуално задължително поклонничество на вероучащите до Созопол.И с евентуално задължителното закупуване от вероучащите на копие от кокалите.Идеи много.Идеиоти-още повече...

  8. Big Papa
    #46

    Тъпо ДС-ченгенце!!

  9. Чарли
    #45

    Абе простакът си е простак, даже е комунистически простак!

  10. future
    #44

    naj-golemite makedonomrazci shte podpishat falita na bg-to! Kef! Shibana rabota!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.