Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Теснолинейката Септември-Добринище ще се концесионира

11 коментара
Теснолинейката Септември-Добринище ще се концесионира

Правителството дава ход на концесионна процедура за теснолинейката Септември – Добринище, става ясно от дневния ред на редовното заседание на Министерски съвет в сряда. Кабинетът ще одобри доклад на транспортния министър за започване на подготвителни дейности за предоставяне на концесия. Това означава, че тепърва ще се правят концесионните анализи и тръжната документация, след което ще се даде ход и на самия конкурс за частен стопанин.

Идеята за концесия на теснолинейката е похвална предвид огромния туристически потенциал на трасето и възможността за атракционни пътувания, който не може да бъде пълноценно развит от държавата.

Тъй като това е единствената теснопътна железница в България, тя е обект на туристически интерес както от български, така и от чуждестранни туристи. Тя е любима и на феновете на железопътния транспорт, които идват на организирани групи. БДЖ разполагат с няколко запазени локомотива на междурелсие 760 мм, но само един от тях е реставриран към началото на 2011 г. и редовно обслужва туристически влакове по линията.

Има планове за възстановяване и на останалите машини, които са в лошо състояние и имат нужда от сериозни инвестиции. Уникален за България и в света е и маневреният дизелов локомотив с хидравлична предавателна система, произведен от Henschel - 80 001.2, който също чака реставрация.

Железопътната линия е построена на няколко етапа между 1921 и 1945 година. Общата ѝ дължина е 125 км и има множество изкуствени съоръжения - мостове, тунели и спираловидни изкачвания.

Трасето води от Септември (на главния път София - Пловдив) до Добринище през Велинград, Якоруда, Разлог и Банско, свързвайки най-западната част на Горнотракийската низина със Западните Родопи, Рила и Пирин. Поради особеностите на трасето през планината, теснолинейка Септември — Добринище е известна още като Алпийската железница на Балканите, трудният терен е също определящ за ниската скорост на движение на влаковете. Гара Аврамово, намираща се на височина 1267 метра надморска височина, е най-високата гара на Балканите.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Куку
    #11
  2. НВ Симеон ІІ
    #10
  3. N
    #9
  4. пжп
    #8
  5. гражданин
    #7
  6. Дядо Петър
    #6
  7. скрап
    #5
  8. др.Тодар Живков
    #4
  9. някой
    #3
  10. engineer
    #2

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.