Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Микропивовари с общ крафт бранд в помощ на малкия бизнес

0 коментара
Микропивовари с общ крафт бранд в помощ на малкия бизнес

Те са малки, но не толкова малко. Имат твърдо ядро от почитатели, но искат повече почитатели на пивото да се докоснат до интересни авторски рецепти и същевременно да помогнат на дребния бизнес да се съживи в Covid кризата, да се оформи нов вид градска култура и да се привлекат чуждите туристи към малките барове и заведения. Конкуренти са, но си помагат с идеи, с рецепти, с хмел, пият си един на друг бирите, а сега тези девет микропивоварни са се обединили в инициативата за общ бранд "I Аm amazing" ("Аз съм страхотен").

За целта всяка от тях е разработила своя уникална занаятчийска бира, която ще носи това име, и ще се продава само в специализираните крафт барове и магазини. "Няма да има онлайн продажби, нито такива в търговските вериги. Количествата засега са малко, но вероятно инициативата ще се разрасне или ще има други подобни. Вече има интерес и от страна на други производители на крафт бири", каза Михаил Дурчев, председател на Асоциацията на микропивоварите в България и собственик на една от тях, по време на онлайн представянето на инициативата в понеделник.

"Идеята е да се разпространи културата, все повече хора да оценят добрата занаятчийска бира и да се предпочетат малките специализирани барове, които са сред най-силно пострадалите от кризата с корановируса", допълни той. По думите му "ние сме amazing не само, когато побеждаваме, но най-вече, когато се обединяваме в трудни моменти".

"Вярваме, че в трудни времена конкуриращите се бизнеси трябва да се обединят и да намерят решение на общите проблеми на целия сектор", посочи още Дурчев.

В инициативата се включват както най-младите пивоварни – софийските Cohones (Кохонес), Sofia Electric (София Електрик) и Rocket Science (Рокет Сайънс), но и вече утвърдени производители като също софийската Диво Пиво, пазарджишката Rhombus (Ромбус), Black Pine (Блек Пайн) от Горна баня, бургаската Metalhead (Метълхед), ловешката Мелтум и сливенската Трима и Двама.

Всяка една от тях ще представи в рамките на месец март различни стилове бири в над 20 заведения, чийто списък е на сайта на инициативата www.iamamazing.bg. Ще се продават както бутилирани, така и наливни. Целта е пивото да е максимално прясно.

Някои от бирите вече са готови, други скоро - до дни или седмици, ще бъдат пуснати на пазара. Всички са с по-висок процент алкохол.

Бирата на "Блек Пайн" е с много хмел, с плътно тяло, но пивка със сладки нотки. "Кохонес" се включва в инициативата с американски сладък стаут, с овес, с френски коняк и портокалов биоконцентрат и лека киселинност. На "Диво пиво" е двойно охмелена и с три вида хмел. "Мелтум" е разработила двоен индиън пейл ейл (IPA). "Метълхед" предлага сухоохмелен пшеничен ейл с леко тръпчив вкус на праскова и мандарина. "Ромбус" е разработила овесен стаут, с кадифения вкус на шоколад, ванилия и ягоди. Тъй като варенето е по-бавно, продукцията ще излезе след 19 март в специализираните барове и магазини. "Рокет сайънс" ще се включи с лек пивък пейл ейл. "София Електрик" още не е сварила своята продукция, хмелът не е избран, но със сигурност ще съдържа манго. "Трима и Двама" са разработили "страхотен" портър с овес, който още ферментира, стана ясно по време на представянето. "На първо пиене е доста малцова, перфектна е за закуска", пошегуваха се от пивоварната.

Очаква се в инициативата да се включат и други микропивоварни, но изискването е всяка от тях да е инвестирала в собствени пивоварни мощности.

Сплотени сме от любовта към занаятчийската бира и искаме възможно повече хора да се запалят по нея, обясниха участниците в инициативата.

Те уточниха, че разработените за общия бранд "I Аm amazing" бири ще се предлагат в нормалния за крафт пивото ценови диапазон от 4 до 6 лв., но не можаха да се ангажират с конкретни цени, тъй като част от продуктите са в процес на разработване и варене, а и всеки крафт бар си има своя ценова политика. Няма да са недостъпни цените, каза Дурчев.

Според данните на асоциацията делът на крафт бирите на българския пазар е между 0.8 и 1 процента от общите количества, но в статистиката влиза и вносът. Според тях нишата е интересна и има потенциал да се разраства, както и да привлича туристите, които в повечето случаи търсят местни продукти. Точно в това се цели и инициативата "Аз съм страхотен".

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

Участвам