Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Овчаров се опитва да поеме контрола над всички еврофондове за пътища

16 коментара
Овчаров се опитва да поеме контрола над всички еврофондове за пътища

Министърът на икономиката и енергетиката Румен Овчаров настоява финансирането на всички пътища да минава през национална инфраструктурна компания, съобщиха за Mediapool отлично информирани източници.

Преди около месец министър Овчаров обяви плановете си за създаване на  национална компания, която да управлява миноритарните държавни активи в приватизираните предприятия. Тогава министърът беше споделил, че средствата, които ще акумулира бъдещото дружество, могат да се използват за строителството на магистрали.

Според запознати обаче, идеята на Румен Овчаров е по-различна. Европейският съюз изисква от България да създаде три независими разплащателни агенции, които да работят със средствата от бъдещите европейски фондове. С решение от 21 юли миналата година, правителството определи изпълнителна агенция “Пътища” за разплащателна агенция по програма ИСПА. Причината е, че безвъзмездните средства, с които ще се изграждат пътищата в страната, ще идват по линията на три фонда – кохезионния фонд, от който се финансират секторите транспорт и околна среда и структурните фондове, от които ще се финансират оперативните програми за регионално развитие.

Европейските фондове за четвъртокласната пътна мрежа (общинската) ще се отпускат по линия на европейски оперативни програми, чрез които се финансира развитието на селските райони.

Според народния представител от ДСБ Евгени Чачев е най-добре трите независими звена, които изисква Брюксел, да бъдат под шапката на Министерство на финансите, но реално те могат да бъдат структурирани и като разплащателни агенции към Министерски съвет.

Евгени Чачев уточни, че не е информиран Брюксел да иска от страната ни да променя чисто административното управление на републиканските пътища.

Плановете на министър Румен Овчаров предвиждали звената, които Евросъюзът иска от България, да се структурират под шапката на бъдещата национална инфраструктурна компания. Тя  от своя страна ще осигурява 35% държавно съфинансиране на безвъзмездните средства.

Председателят на парламентарната комисия по транспорт Йордан Мирчев коментира, че е решено да се създаде държавно предприятие на пряко подчинение на Министерски съвет, което да управлява всички пари за пътища. След това обаче Мирчев се поправи, че става въпрос за агенция на пряко подчинение на правителството.

Източници от ръководството на МРРБ коментираха, че натискът за структурните промени е голям, че действително се говори за нова структура, но и самите министри не са наясно каква в крайна сметка ще е тя. Каквото и да е решението, то трябва да мине първо през одобрение на парламента, тъй като ще са необходими законови промени.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

16 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. nezavisim
    #16

    в лицето на Овчаров.То не бяха отваряне на глави,то не бяха лъжи за АЕЦ,то не беше намаление на тока и още,още лъжи,докато се добере до властта.Срамувам се че 15 г.вярвах на БСП-продажна и пропаднала партия.

  2. nezavisim
    #15

    в лицето на Овчаров.То не бяха отваряне на глави,то не бяха лъжи за АЕЦ,то не беше намаление на тока и още,още лъжи,докато се добере до властта.Срамувам се че 15 г.вярвах на БСП-продажна и пропаднала партия.

  3. лимпида
    #14

    ???

  4. Бъди БГ
    #13

    Не ти стига, че разсипваш две министерства, а сега и още искаш!!!

  5. Canada Dry
    #12

    Ненапаскан Е!Другото е детайл от НАТЮРМОРТА България!

  6. opachicho
    #11

    4estitutka mom4eta!

  7. грух
    #10

    нерде пътища, нерде "приватизирани предприятия".

  8. Говедаров
    #9

    Не е вярно, че Европа искала различни агенции. Това го измислиха "тримата големи" та всеки да крадне от баницата. Срамота!

  9. пич
    #8

    От кретен могат да се очакват само кретенски идеи!

  10. Валери
    #7

    Според мен най-правилно е трите звена да са под шапката на Министерство на финансите, за да е национално отговорен г-н Орешарски и да зависи по малко от различни лобита, дано е така.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.