Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Първият влак с модернизирани немски вагони пристигна тържествено в Бургас с 6 минути закъснение

11 коментара
Новият влак с немски вагони, който ще пътува пред лятото от София до Бургас, пристигна на морската ж.п. гара само с 5 минути закъснение, за разлика от нощния, който закъсня с два часа. БГНЕС

С шест минути закъснение пристигна от София в Бургас първият влак с модернизирани германски вагони. На 22 юни сутринта той отпътува по точно разписание – в 6:15 ч. от Софийската централна гара. Трябваше да пристигне в крайморския град в 12:10 ч., но поради въведени ограничения в движението, композицията пристигна с леко закъснение, предаде БТА.


Сред първите пътници бяха служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков и управителят на Българските държавни железници (БДЖ) инж. Венцислав Славков. На железопътната (жп) гара в Бургас пътниците бяха посрещнати от кмета на община Бургас Димитър Николов.


Гвоздейков определи първото пътуване с новия клас като "изключително добро и комфортно". Първоначално имаше оплакване, че във вагоните е студено и се наложи да повишим температурата, отчете той. По думите му по време на второто пътуване, което ще бъде днес от 16:00 ч., във вагоните ще бъде хладно с цел удобство на пътниците.


Става въпрос за вагоните "втора ръка", които БДЖ закупи от германската "Дойче Бан". Разстоянието от столицата до морето вече е изминавано за рекордните по българските стандарти 5 часа и 55 минути.

Композицията е безшумна и вагоните возят меко, каза още Гвоздейков. Това, което вложихме като средства, изцяло покрива нашите очаквания. Оттук нататък предлагаме на нашето общество две-три стъпки по-добър комфорт, допълни той.

Относно закъснението от шест минути министърът обясни, че влакът е изчаквал на гарите, тъй като спазва разписание. Изчакването беше в рамките на седем-осем минути, а на жп гара Сливен – 10 минути, уточни служебният транспортен министър. По думите му има три участъка по трасето, където се извършва ремонт и скоростта е ограничена до 25 км/ч. Ако успеем да забързаме действието по тези ремонти, поне 35 минути ще бъдат спестени и влакът ще може да пристигне по-рано, заяви Гвоздейков. При влизане в Бургас също имаше леко забавяне, но по неговите думи това не е закъснение, а спазване на ограниченията.

Големият потенциал на жп транспорта


Според Гвоздейков това пътуване доказа на отговорните институции за жп транспорта в България, че този вид транспорт има голям потенциал за в бъдеще. Служебният министър се обърна към институциите с молба да бъдат по-инициативни и отговорни, както и да гледат с по-сериозна визия към бъдещето на жп транспорта.
Гвоздейков припомни, че се очаква другата седмица да пристигне следващата композиция нови вагони.


Пътниците, които слязоха от влака, бяха много доволни - освен че е пристигнал сравнително навреме, но и заради комфорта и климатизацията на вагоните.

Вагоните разполагат с климатична система и с контакти за зареждане на мобилни устройства. Надяваме се в следващата партида вагони да има вагон-ресторант, каза министър Гвоздейков в петък, когато представи официално вагоните заедно с германския посланик у нас Ирене Мария Планк.

Общият им брой е 76. В края на миналия месец бяха доставени 19 вагона, с част от които е съставена композицията за Бургас. По план трябва да има и една за Варна.

 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ABV
    #11
    Отговор на коментар #9

    А защо българите да не се возят в хубави, нови влакове като немските нови? Какво пречи да не бъде допуснато унищожаването им? Стига примитивно мислене!

  2. Ганди
    #10

    По план трябва ли да има и една за Видин? Напоследък от центъра на България до там се пътува 11 - 12:30 часа.

  3. Бугараш
    #9

    Скоро имаше статия в която се казваше, че 10 от статионите на Европейското първенство в Германия са на втородивизионни германски тимове, които пък статиони са в пъти по-добри от стадионите на много други първодивизионни европейски отбори. Та и немските вагони втора ръка са в пъти по-добри от новите вагони на много други държави, за нашите 50 годишни руски бидони няма какво да говорим! Опасявам се само, че до 2 месеца тези вакони ще бъдат опустошени, омаскарени и намацани с графити

  4. ABV
    #8

    Не съм чувал в Естония а се радват на чисто нови 30-годишни вагони от Швеция...

  5. ABV
    #7

    Влакове втора ръка са прекален лукс за народо-население трета категория.

  6. sоmеonе
    #6

    Само вижте немския вагон отляво, все още с ливреята на Дойче бан, лaйнaтa със спрейовете вече са го обезобразили за да покажат на немския посланик колко по-зле дори от бананова територия сме...

  7. Коментарът е изтрит в 20:37 на 22 юни 2024 от автора.
    #5
  8. Любо Димитров
    #4

    Сега разстоянието от София до Бургас е изминато за рекордните 5 часа и 55 мин. През 1973 г експрес Чайка изминаваше това разстояние за 4 часа и 40 минути.

  9. Не може да правим зИлени сделки, без да развиваме ЖП транспорта. В много западни държави, при изграждане на магистрала се оставя място за ЖП линия.

  10. F16
    #2

    много по-добре е че вече има цял модернизран влак/ но мисленето на хората, или на някаква част от тях, е лошо, и влака трябва да се пази от посегателства/

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.