Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Проблем в системата на Гаранционния фонд блокира за кратко работата на застрахователите (обновена)

0 коментара
Проблем в системата на Гаранционния фонд блокира за кратко работата на застрахователите (обновена)

Проблем в електронната система на Гаранционния фонд блокира работата на застрахователните компании в страната, предаде БТА. По-късно шефът на управата на фонда Максим Колев обяви пред Mediapool, че към 17.15 ч. във вторник проблемът е отстранен и системата работи.

Проблемът е блокирал издаването на полиците по задължителната за водачите застраховка "Гражданска отговорност". По думите на застрахователи, цитирани от БТА, те от дни нямат връзка с платформата.

"Системата не работи от събота. Бяхме информирани, че е планирана профилактика с цел подобряване на услугите, предлагани от Гаранционния фонд за времето от 8:00 ч. на 29 юни до 8:00 ч. на 30 юни. Вчера системата обаче също не проработи. Днес, 2 юли, отново нямаме връзка с платформата, т.е. от понеделник нямаме информация какво се случва, а само и единствено проблеми - не можем да издаваме полици, не можем да пускаме сметки, не можем да правим анекси. Всичко, което е свързано с Гаранционния фонд или иначе казано с "Гражданската отговорност", е блокирано", обясни пред БТА Петко Атанасов, експерт по "Автомобилно застраховане" към застрахователна компания "Булстрад".

"С вързани ръце сме. В някакви откъслечни моменти, за около десетина минути за целия ден системата тръгва и после пак не може да се ползва. До преди малко имахме някакъв промеждутък, в който поработихме, в момента отново дава грешка. Не искаме да връщаме клиенти, но като не ни се дава възможност да работим, ние не можем да ги обслужим", посочи експертът.

Според застрахователи няколко пъти досега през годините системата се е сривала. Проблемът е водил до голямо напрежение сред собствениците на автомобили, възпрепятствани да ги управляват заради невъзможността да им бъдат издавани полици "Гражданска отговорност".

Шефът на фонда: Проблемът е отстранен

"От 17.15 ч. във вторник проблемът е отстранен. Трябваше да се извърши миграция към нова версия на системата и по тази причина тя работеше бавно. Наложиха се няколко рестарта, поради което хората останаха с впечатление, че системата не работи, но тя де факто работеше по-бавно. Проблемът обаче вече е отстранен", коментира пред Mediapool Максим Колев, председател на управителния съвет на Гаранционния фонд.

В съобщение до медиите от фонда обясниха, че нормалното функциониране на системата ЕИСОУКР е възстановено след техническите проблеми през последните няколко дни.

Затрудненията заради профилактиката на системата в събота и неделя са били свързани с натрупването на висок брой заявки за сключване на застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите и удълженото време за обработката им.

"Гаранционният фонд поднася своите извинения за причинените затруднения и уверява своите клиенти и партньори, че са положени всички възможни усилия за възстановяване нормалното функциониране на ЕИСОУКР в максимално бърз срок", добавиха оттам.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.