Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Влакът с вагони "втора ръка " от "Дойче Бан" ще пътува от София до Бургас за "рекордните" 5.55 часа

20 коментара
Министър Георги Гвоздейков и германския посланик у нас представиха вагоните "втора ръка" от "Дойче Бан"

Модернизирани вагони ще пътуват това лято по линията София-Бургас от събота. Става въпрос за вагоните "втора ръка", които БДЖ закупи от германската "Дойче Бан". Разстоянието от столицата до морето ще бъде изминавано за рекордните по българските стандарти 5 часа и 55 минути. 

Вагоните бяха представени официално в петък от транспортния министър Георги Гвоздейков. Гост на събитието бе и германският посланик у нас Ирене Мария Планк.

Общият им брой е 76. В края на миналия месец бяха доставени 19 вагона, с част от които е съставена композицията за Бургас. По план трябва да има и една за Варна.

Сн. Министерство на транспорта

"С важните стъпки, които направихме в средата на миналата година, показахме, е България няма да пренебрегне този вид транспорт. Има много работа, която трябва да свършим. Важното е, че имаме мотивацията и визията България да притежава в близко време модерен железопътен транспорт", каза Гвоздейков.

Първият влак към Бургас

Първият влак ще тръгне от Централна гара в събота сутринта и транспортният министър отново ще пътува с него към Бургас.

Влакът ще минава по Подбалканската линия и ще стига до морския град за по-малко от 6 часа. Той ще спира на седем гари - Подуяне пътническа, Казичене, Карлово, Казанлък, Сливен, Зимница и Карнобат.

Подвижният състав е оборудван с климатични системи и контакти за зареждане на мобилни устройства. Следващите 19 вагона ще бъдат в страната до дни, а български екип в момента е в Германия, за да координира доставката на 10-те вагон-бистра.

"Полагаме максимум усилия. Със стъпките, които направихме още в средата на миналата година, успяхме да покажем на българското общество, че имаме мотивацията и желанието България да притежава в близко време модерен жп транспорт", каза Георги Гвоздейков.

С климатик и с възможност за зареждане на телефони

Композицията ще бъде съставена от четири климатизирани вагона от салонен тип и един вагон за превоз на лица с намалена подвижност, който ще пътува постоянно като част от състава на влака.

"Вагоните имат не система за охлаждане, а климатични системи. Имат контакти за зареждане на мобилни устройства", каза още служебният министър.

"Какъвто и модерен влак да докараме в България, железопътната инфраструктура трябва да бъде модернизирана. Надявам се до 2027 година, когато са крайните срокове за усвояване на сериозните проекти, България да има възможност за висока максимална скорост от 160 км/ч", каза Гвоздейков.

Министърът припомни, че преди няколко месеца е подписан договор за доставка на още 10 нови локомотива, а процедурите за доставка на нови влакове ще дадат изцяло нова визия на този вид услуга.

"Надявам се да успеем да договорим всички средства по Плана за възстановяване и устойчивост и от 2026 г. да имаме обновен подвижен жп състав", каза още той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

20 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ВАМ
    #20

    Не съм пътувал по линията София-Бургас, за да си спомням нещо друго освен прословутите 8 часа, обаче София-Пазарджик беше 1 час и 40 мин с експреса, 2 часа и 5 минути с бързия и 2 часа и 40 минути с пътническия влак. Предвид факта, че локомотивите бяха едни и същи, разликата в пътя следва да се дължи на ускоряването и спирането плшс престоя за по-голям брой спирки. И като се отчете, че тази отсечка е 30% от пътя между София и Бургас, а подбалканската линия НИКОГА не е била по-бърза от тракийската,

  2. John Doe
    #19

    Че аз за същото време го правя с велосипеда си! Хем безплатно, хем здравословно. Тези главочи да вземат да осигурят за БДЖ и германски борд на директорите (може и втора ръка), че сегашните освен да крадат друго не могат.

  3. Кум Лисан
    #18

    Немците нямат ли и линии втора ръка? Белким тръгне по-бързо.

  4. бай Сандю
    #17
    Отговор на коментар #2

    Само дето тогава експеса беше "рекламен" и спираше само в Карлово и Казанлък. Сега гарите на които спира, са почти колкото на бързия влак.

  5. anton nikolov
    #16

    Продажният боклук Гвоздейков, който пристана на Мутрата и Свинята.

  6. vladidim59
    #15

    Момченцата от БДЖ вероятно не предполагат , че тези вагони по жп трасетата в Германия това разстояния са го минавали за три часа.....

  7. Коментарът е изтрит в 09:52 на 22 юни 2024 от автора.
    #14
  8. Pepa
    #13
    Отговор на коментар #9

    Нали затова разсипаха железниците гербавите крадльовци?!,Автобусите на ДПС- правят по няколко курса на ден до Бургас , а днес се хвалят с 6 часа лашконе за 400 км път. Смешници!

  9. keen
    #12

    Експресът наистина взимаше разстоянието София-Бургас за по-малко време. То и разстоянието по линията не е никак голямо. Проблемът обаче не е качеството на вагоните, а качеството на релсите и полагането им. И свръхмодерни вагони да имаме, под 6 часа няма да паднем.

  10. ФБ познавачи твърдят, че още по соц време /преди 1989/ експресния влак София Бургас е взима това разстояние значително по-бързо. Аз обаче нямам спомен влак на дълги разстояния по онова време да е пътувал по-малко от 8 часа официално разписание. И около 2 часа закъснение.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.