Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Заводът за бронирани коли и дронове в Бургас се открива на 1 октомври

Първоначалната инвестиция надхвърля 20 милиона лева

8 коментара
Над 20 млн. лева инвестира д-р Антон Стефов в завода за бронирани машини в Бургас Сн.IAG

Световният производител на бронирани автомобили "International Armored Group" (IAG), собственост на българския предприемач д-р Антон Стефов, ще открие у нас най-новия си завод в Бургас на 1 октомври 2024 г.

В него ще се произвежда българска отбранителна техника по стандартите на НАТО, с български специалисти, се казва в съобщение на компанията до медиите.

Производствената база е разположена на площ от 150 000 кв.м в промишлената зона на Бургас. Изпълнител на проекта, който започна строеж през септември 2023 г., е "Главболгарстрой - Пловдив".

През 2023 г. IAG беше сертифицирана като първокласен инвеститор клас "А". Държавата и общинската администрация на Бургас се ангажираха с изграждането на техническата и довеждащата инфраструктура.

Визуализация на завода за бронирани машини в Бургас Сн.IAG

Най-новата производствена база на IAG ще произвежда за световните пазари различни видове бронирани автомобили, както и дронове за спасителни, разузнавателни и аварийни отряди в съдружие с български партньори на IAG.

В серийно производство, както в останалите заводи на IAG по света, ще бъдат и военни кранове за евакуация и леки патрулни автомобили.

В проект е разработката на колесни и верижни роботи.

В процес на инженерни изчисления е разработката и на бронирани платформи, носители на леки артилерийски системи.

В портфолиото на първия български завод на д-р Антон Стефов се отличава бойната машина на пехотата "Рила 8х8". IAG демонстрира четвъртото ѝ поколение на "Централен артилерийски полигон - МО", където успешно преминаха изпитания по НАТО - STANAG 4569 с ниво на защита от взрив 5а.

Д-р Антон Стефов пред бронираните машини, които произвежда Сн.IAG

"Във време, в което качествената отбранителна техника става "от първа необходимост" за сигурността на държавите и хората, в България ще произвеждаме изделия по най-високите стандарти на НАТО - за целия свят. Много се гордея с тази инвестиция и с възможностите, които тя отваря не само пред IAG като компания, но и пред страната като износител", казва собственикът на IAG д-р Антон Стефов.

Първоначалната инвестиция на IAG се очаква да надхвърли 20 милиона лева.

Около 50 нови български специалисти ще дадат началото на бъдещото производството, като в хода на работата се очаква да станат най-малко 300.

Заводът за бронирани машини в Бургас е готов, текат довършителните работи Сн. IAG

"International Armored Group" е един от най-технологично напредналите производители на напълно защитени бронирани автомобили в света, с над 1000 служители на пет континента.

Към момента заводи на IAG има в САЩ, Канада, Обединените арабски емирства и Турция. IAG осигурява бронирани превозни средства за организации на държавно ниво, включително ООН, НАТО, Бундесвер и др.

IAG беше избрана и от Space X със своя брониран автомобил Sentinel ARV за ескорт на астронавтите до стартовите площадки.

Автомобили и линейки на IAG се ползват за умиротворителни мисии, за персонална защита, за банково дело, за нефтената индустрия в различни точки на света.

Над 140 модела на IAG покриват сегменти като тактически превозни средства, бронетранспортьори, автомобили за контрол на безредиците, за превозване на ценности, линейки, бронирани джипове и луксозни седани.

Технологията на IAG Smartarmor™ осигурява доказана защита при широк спектър от балистични и взривни атаки.

От 2021 година IAG провежда и в България изпитания за сертифициране на бронирани автомобили по стандартите на НАТО - STANAG 4569, след като получи съгласие от международната лаборатория TNO в Нидерландия за съвместно извършване на някои от тестовете тук. Те се провеждат на "Централен артилерийски полигон - МО" в близост до село Змеево.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Козин Човков
    #8

    Защо ли имам натрапчивото чувство, че пак става дума за уйдурма и мошеничество?

  2. xa_poznai
    #7
    Отговор на коментар #1

    Пристанището е на километър от завода, на ден поне 50 курса по 24 тона пътуват САмо до тук: https://promet.metinvestholding.com/bg-bg/about/ Така, че джелезо има на корем! Пристига на ролони по 15-25 тона и едни квадрати по 2 тона и въобще на ден бая тонове джелезо минават...

  3. Калико Джо
    #6
    Отговор на коментар #4

    Ами има марката на Тойота на грила отпред. Това е Тойота Ланд Крузър. Тази компания не произвежда коли, а просто бронира вече продадени, главно луксозни лимузини и джипове, за защита от атентати. Завода във Бургас ще им позволи да оборудват такива коли за ЕС пазара, като избягват данъците от вноса. Основният им завод е в Турция, а най-добрият им пазар са монархиите от Арабския залив. Защо е Д-р не е ясно, но може и има Ph.D. по инженерство. Дали могат да направят БТР от нула от техния уебсайт не е съвсем ясно.

  4. ПyтлЭр Xyйло
    #5

    Това е отрадно. Ще се отворят работни места. А в колко бойни мисии са участвали тези коли? Напр., в Ирак, Афганистан и пр.? Как са се представили? Какво мислят за тях редовите армейски шофьори, механици и пехота? Щото радужните снимки от хангара и факта, че са возили астронавти до старта не струват 5 цента, като западат снарядите и мините.

  5. Jordan Stavrev
    #4

    Браво-с, браво-с, добра новина! Само че да ви кажа, таз бронирана машина, на която се е подпрял лежерно докторът на снимката и която, ако се вярва на надписа отдоле, е произведена от фирмата му, много, ама много мяза на "Тойота" (това е една марка коли на една японска компания). Значи, ако не вярвах безпрекословно на "Медиапул", щях да се закълна, че това си е направо "Тойота" :)

  6. Pepa
    #3
    Отговор на коментар #1

    Може, може - само твоята Мутротодорна простотия е безкрайна

  7. Matador
    #2

    Все пак евала не е като школа за тираджии, училище за готвачи или училище за танцьорки, певици и други лурви с консумация.

  8. Matador
    #1

    Джилезо от къде? Кремиковци ойде у небитието,"Стомана" Перник и то. То войната може да свърши преди да открие врати тоя завод.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.